Алгоритми з повторенням і розгалуженням

У 2015/2016 навчальному році учні 7 класів загальноосвітніх навчальних закладів продовжать вивчення інформатики за програмою «Інформатика.
На тему «Алгоритми з повторенням і розгалуженням» відведено 9 годин.
Алгоритми з повторенням і розгалуженням (9  год)
Таким чином учні 7 класів загальноосвітніх навчальних закладів будуть вивчати наступні теми:
1.     Базові алгоритмічні структури: структури повторення та розгалуження
2.     Алгоритми з повторенням. Складання та виконання алгоритмів з повторенням у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів
3.     Практична робота 3. Складання та виконання алгоритмів з повторенням у середовищі виконання алгоритмів
4.     Висловлювання. Істинні та хибні висловлювання. Умовне висловлювання «Якщо – то – інакше».  Алгоритми з розгалуженням
5.     Алгоритми з розгалуженням
6.     Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням для виконавців у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів
7.     Практична робота 4. Складання та виконання алгоритмів з повторенням, у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів
8.     Практична робота 5. Складання та виконання алгоритмів з розгалуженням у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів
9.     Практична робота 6. Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів

В цій темі
учень пояснює поняття:
·        висловлювання;
розрізняє:
·        алгоритмічні структури слідування, розгалуження, повторення;
·        правильні (істинні) та неправильні (хибні) висловлювання;
наводить приклади:
·        структур повторення та розгалуження в алгоритмах із  життя та навчальної діяльності;
·        істинних і хибних висловлювань;
формулює:
·        умовні висловлювання «Якщо – то – інакше»;
уміє:
·        визначати правильність або неправильність простих висловлювань і умовних висловлювань «Якщо – то – інакше»;
·        формально виконувати алгоритми з повторенням та розгалуженням з навчальної діяльності та побуту;
·        складати  та виконувати алгоритми з повтореннями,у визначеному навчальному середовищі;
·        складати  та виконувати алгоритми з розгалуженням у визначеному навчальному середовищі;
·        складати  та виконувати алгоритми з повторенням та розгалуженням у визначеному навчальному середовищі

За новим Державним стандартом збільшено кількість часу на вивчення теми «Алгоритми з повторенням і розгалуженням» та додано ще одну резервну годину.
Інформуємо, що для практичної реалізації теми «Алгоритми з повторенням та розгалуженням» можна використовувати безкоштовні он-лайн сервіси:
он-лайн середовище code.org (https://studio.code.org – для реалізації завдань цієї теми найбільше підійдуть 3 та 4 курс);
http://codecombat.com/, навчання через гру.
Зазначаємо, що вчитель має право корегувати послідовність вивчення тем, визначених у навчальній програмі на свій розсуд.
Навчальний час, що відводиться на вивчення курсу інформатики, рекомендується розподіляти таким чином:
30 % навчального часу відводиться на засвоєння теоретичних знань,
70 % навчального часу – на формування практичних навичок роботи з сучасною комп’ютерною технікою та ІКТ.
Тривалість виконання практичних робіт не повинна перевищувати 20 хвилин (санітарні норми щодо тривалості безперервної роботи за комп’ютером учнів цієї вікової категорії).
Під час вивчення теми «Алгоритми та їх виконавці» в учнів повинно сформуватись уявлення про об’єкти, події, команди, виконавців, систему команд виконавців, алгоритми, використання алгоритмів у повсякденному житті та навчальній діяльності учнів, форми подання алгоритмів, середовище виконання алгоритмів, базові алгоритмічні структури, сформуватися вміння складати алгоритми та подавати їх у різних формах, формально виконувати алгоритми з навчальної діяльності та побуту; складати і виконувати алгоритми у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритму. Сформовані у 6 класі поняття та вміння використовуються як базові при подальшому вивченні цієї теми у 7 класі.
Враховуючи вікові особливості учнів 7 класу, для формування практичних навичок, доцільним буде обрати навчальне середовище виконання алгоритмів Scratch, що його можна завантажити за посиланням: http://info.scratch.mit.edu/uk/Scratch_1.4_Download. Середовище Scratch є крос-платформним програмним забезпеченням, що підтримує україномовний інтерфейс та поширюється безкоштовно, а також взяте авторськими колективами за основу для висвітлення цієї теми у підручниках для учнів 6 класу. Вибір програмного середовища залишається на розсуд вчителя з врахуванням наявної комп’ютерної техніки та доречної для конкретного навчального закладу або класу траєкторії навчання.

При викладанні теми «Алгоритми та їх виконавці», окрім підручника, доцільно використати навчальні посібники, наведені у Переліку навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання у загальноосвітніх навчальних закладах, у яких більш детально надано відомості з теми «Алгоритмізація і програмування», а також висвітлено особливості навчального середовища Scratch.
Підготувала Домалєга М.В.

Комментариев нет:

Отправить комментарий